יוזמות בולטות

Zoom In Zoom Out

תהליך התבוננות פנימית וצמצום פערים רגשיים, באמצעות יצירת דיוקנאות עצמיים.

מקיף ע"ש אריה מאיר, קרית גת

תלמידי כיתות ז' במקיף ע"ש אריה מאיר בקרית גת ביוזמה המשלבת ביטוי רגשי באמצעות אמנות, שמטרתה טיפול באתגרים אישיים רגשיים, המאפיינים את המעבר לחטיבת הביניים.

הצורך לפתרון

מגפת הקורונה פגעה בתהליך המעברים שבדרך כלל עוברים תלמידי כיתה ז' עם כניסתם לחטיבת הביניים. הם אינם מכירים אחד את השנייה, אינם מרגישים שייכים, עסוקים בהתמקמות חברתית, בנוסף חווים את גיל ההתבגרות. גיל ההתבגרות והמעבר לתיכון מלווים בחרדות, שאלות של זהות אישית, דימוי עצמי נמוך והתמודדות עם המקום החברתי החדש. מכאן הצורך לחזק את תחושת השייכות וההיבט החברתי במסגרת החדשה, דווקא בשנה חריגה זו.

על היוזמה בתכל׳ס

התהליך הינו תהליך ממוקד ומוכוון מטרה, הכולל חמישה שלבים.
תחילה מתקיים הכנה של הצוות החינוכי והתלמידים, לקראת יום היצירה.

במקביל, מפורסם התהליך והיום להורי התלמידים – אשרו יזכו לקחת חלק כמתבוננים-שותפים בשלבי הצגת העבודות.
יום השיא, הלוא הוא יום היצירה, מונחה ומובל על ידי האמן חנוך פיבן – המתמחה ביצירת דיוקנאות באמצעות חומרים וחפצים שונים. היום ייחתם בשיח וברפלקציה בקבוצות קטנות.

השלב האחרון, שיתקיים לאחר יום היצירה, יכלול עיבוד בקבוצות קטנות, בו ייקחו חלק מחנכות, יועצות וצוות הכלה.
על בסיס הפעילות, העיבוד והפקות הלקחים ממנה, תיבנה תוכנית מעברים לתשע"ב הכוללת פעילות דומה, במבט תהליכי.

 

במבט קדימה

צוות היוזמה הגדיר לעצמו תוצאות רצויות כבר לשנה הנוכחית:

  • 100% מתלמידי שכבה ז' משתתפים פעילים בסדנא.
  • רוב התלמידים ותלמידות מעידים על חוויה משמעותית וביטוי רגשי.
  • 85% מהמורים מדווחים על היכרות טובה יותר של הצוות החינוכי את תלמידי הכיתה בעקבות הפעילות.
  • צוות חינוכי מעיד על התנסות מלמדת בהכנה ועיבוד של פעילות אמנותית-רגשית.