יוזמות בולטות

רבי שמעון ורבן גמליאל על המפה!

איך לקחת את אחד החלקים הכי "יבשים" בתוכנית הלימודים ולהפוך אותו לחוויה לימודית מהנה.

תיכון ברנר, פ"ת

צוות מורי תושב"ע בתיכון ברנר בפ"ת גילה שלמידה באמצעות מפות חשיבה יכולה להיות דרך מעולה להפוך את אחד החלקים שתלמידים חווים כהכי משעממים בסילבוס השנתי, לחוויית למידה מרתקת ובלתי נשכחת, שהיא חלק מהם והם חלק ממנה.

הצורך לפתרון

כחלק מלימודי תושב"ע, לומדים תלמידי כיתה י' מבוא למשפט עברי. עולם עשיר ומופלא למבינים את רזיו ; שממון מעייף לרוב בני הנוער. צוות המורים בתיכון ברנר בפ"ת הבין שהמפתח להעביר לתלמידים את היופי שבעולם הפילוסופיה היהודית, טמון בשיתוף פעולה אקטיבי בקבוצה – במעורבות בלמידה ובמכוונות אליה.

על היוזמה בתכל׳ס

צוות משולב של תלמידים ומורים התכנס ללמידה ותרגול של אסטרטגיית מפות החשיבה עם המומחית הגדולה בישראל, עינת להב.

על בסיס הידע וההבנה שרכשו, בונים יחדיו מפות חשיבה שמשמשות ללמידה של חלקים בסילבוס השנתי, שתלמידים חווים לרוב כחומר שצריך ללמוד ו"להקיא" במבחן – ואז לשכוח.

במבט קדימה

במבט קדימה, השאיפה היא שהתהליך שקורה ביוזמה, במסגרתו נוצר חיבור בין המיספרה ימנית ושמאלית במוח ונרכשת דרך פיתוח, תרגול, חשיבה, תכנון, הבנה וזיכרון – יסייע בהגברת אפקטיביות הלמידה גם בתחומי דעת אחרים בבית הספר.

על בסיס הפיילוט בתחום התושב"ע, שואף צוות בית הספר להרחיב את אופן הלמידה הזה, והערכים המוספים שהוא מייצר, לשאר מקצועות הלימוד בבית הספר.