יוזמות בולטות

ניווט מהפנים לחוץ

מצפן פנימי כעוגן להתמודדות עם אתגרים רגשיים

בית ספר א.ד גורדון, חולון

חיזוק כישורים חברתיים ומיומנויות רגשיות, ובטחון עצמי של תלמידים באמצעות מתן כלים לזיהוי חוזקות פנימיות והבעת הרגשות.

הצורך לפתרון

שכבת ו' בבית ספר א.ד גורדון בחולון מצויה במצב רגשי ירוד לאחר שנה בה התמודדו עם ריחוק חברתי והאתגרים הכרוכים בכך. הצוות קיבל תלמידים מבולבלים ומתוסכלים, שחווים תחושת דכדוך פנימי, המשפיעה על הבטחון העצמי שלהם. היוזמה מבקשת לסייע לתלמידים לאסוף ולהתחבר לעצמם מחדש, באמצעות "כוונון המצפן הפנימי שלהם" – חיבור לחוזקות, ליכולות, לרגשות ולמחשבות שלהם, וכלים שיעזרו להביא לידי ביטוי את כל אלה.

על היוזמה בתכל׳ס

היוזמה מיועדת לאפשר הבעת רגשות ושיח אמפתי, ותטפח את תחושת המסוגלות בקרב התלמידים. תלמידי כיתות ו' ייצאו ל"מסע ניווט פנימי", שיכלול מעגלי שיח בכל בוקר, ומפגש צוותי לעיבוד התכנים והנושאים שיועלו על ידי התלמידים במפגשים.

מתוך המפגשים ייוצרו תוצרים שילוו את המסע – תיק ויומן מסע לכל תלמיד המסכמים את חוויות השנה וכמו כן ביטוי אישי על גבי עציץ שיקבל כל תלמיד, כאמירה של צמיחה אישית וחברתית.

לסיכום המהלך, יתקיים מסע קבוצתי לניווט במסלול פיזי ובסיומו טקס סיום היוזמה, וסיום שנת הלימודים של שכבת ו', המסיימים את דרכם בבית הספר. לתהליך מתחילתו ועד האירוע, שותפים בבנייה ובתכנון הנהגת הורי השכבה.

לקריאת כתבה על היוזמה במקומון "השקמה חולון" לחצו על הכותרת:

"התלמידים מרגישים שמציבים אותם לפני ההישגים בלימודים"

 

במבט קדימה

המהלך כשלעצמו, מהווה מהלך משמעותי ומעצים עבור התלמידים המשתתפים, ועבור קהילת בית הספר כולה.

הצוות מקווה ומצפה להשתתפות פעילה של התלמידים, לשיתוף הדדי בקשיים, ברצונות ובשאיפות. השאיפה היא שהיוזמה תהווה קרקע לטיפוח שיח אמפתי ורגישות הדדית לזולת, ולטיפוח כישורים חברתיים שיטיבו עם התלמידים ויסייעו להם להשתקם מהאתגרים הרגשיים שהציב בפניהם משבר הקורונה.

הצוות מלא תקווה כי תלמידי ו' המסיימים את שנותיהם בבית הספר, ייצאו ממנו כשהם מצויידים בכלים שיסייעו להם בדרכם החדשה בחטיבות הביניים.