יוזמות בולטות

מומו

מחזירים את הזמן הגנוב של הדור ה(לא) אבוד

אתגרי העתיד, חריש

תלמידי כיתות ז' במסע יצירתי, תרתי משמע, שיחזק את מערכות היחסים במארג הבית ספרי, את תחושת המסוגלות בקרב התלמידים וייצור נרטיב מוצלח ומעצים ל"דור הקורונה".

הצורך לפתרון

עם שלהי שנת הלמידה מרחוק, נפתחו שערי בית הספר מחדש וצוות בית ספר "אתגרי העתיד" בחריש חזה בנערים ונערות שחזרו לבית הספר בלי ניצוץ בעיניים. תלמידים שהטמיעו את האמירות שהם שמעו מכל עבר לאורך השנה; שהם "הדור האבוד", שאין להם סיכוי להשלים את הפער ולהצליח. ושבעקבות כך איבדו את הסקרנות, הרצון להתפתח, ואת האמונה ביכולתם להצליח. הצוות ראה צורך דחוף להעלות את תחושת המסוגלות והבטחון העצמי של התלמידים, שישליך ממילא על האקלים הבית ספרי.

על היוזמה בתכל׳ס

תלמידי שכבת ז' מפיקים ויציגו את המחזה "מומו" מן היסוד; החל מבחירת תפקידם בהצגה – משחק, תפאורה, תלבושות, איפור, נגינה, שירה, מחול ועוד, וכלה ביצירת התפאורה שיהגו ויעצבו מפרי דמיונם.
תהליך העבודה החל בקבוצות קטנות שייפגשו פעמיים בשבוע. התהליך שזור בעבודה על ביטחונם העצמי, כושר הביטוי, התנועה במרחב ועוד. לקבוצות מתלווים הורי השכבה לפיתוח הקהילתיות ותחושת השייכות לבית הספר.
צוות השחקנים מלווה על ידי במאית, מפיקה, כורוגאפית, מוזיקאי והצוות החינוכי.
לרשות צוות התפאורה עומדת נגריית בית הספר בה יוכלו לעבוד עם עץ, מתכת וכלים נוספים.
קבוצת התלבושות מעצבת את התלבושות סביב שיח רגשי, פיתוח אמפתיה ואינטימיות.

במבט קדימה

לצד העובדה שמדובר בחוויה בית ספרית מסוג אחר, שבאופן טבעי תעלה את המורל והאקלים הבית ספרי, מקווה הצוות שהיוזמה תחזק את מערכות היחסים ותחושת השייכות במעגלים השונים של קהילת בית הספר; בתוך הכיתות, בין התלמידים לבין הצוות, וכמו כן בחיבור ההורים לבית הספר.
הצוות שואף לשמר ולחזק את החוזקות של התלמידים, שיתגלו תוך כדי העבודה, ולייצר פעולות שיעצימו את אותן החוזקות גם בשנים הבאות.