יוזמות בולטות

לצייר את זה

עיבוד חוויות ותחושות באמצעות אמנות רחוב

קרית חינוך יפו

צוות קרית חינוך יפו – לא מפחד מוונדליזם. להיפך – הם עושים שימוש באמנות הרחוב, על מנת להגביר את תחושת השייכות של התלמידים לבית הספר והקהילה. איך? באמצעות יצירה קבוצתית שנרקמת במרחב בטוח לשיתוף בתחושות, חששות וחוויות שליוו את התלמידים בתקופת הקורונה.

הצורך לפתרון

תלמידי קרית חינוך יפו מגיעים מבתים מורכבים, שתקופת הקורונה העצימה את מצוקתם באופן ניכר. היעדר מעטפת תומכת בהיבטים החברתים והרגשיים, העלו באופן חד וברור בפני הצוות את הצורך להעניק מענה לעיבוד והבעה רגשית של התלמידים לאחר תקופה ארוכה שבה היו בבית וחוו לחץ וחרדה בשל מגפת הקורונה וימי הלחימה שהגיעו בסיומה.

על היוזמה בתכל׳ס

תלמידי כיתות ח' וט' ישתתפו בסדנת גרפיטי חברתי בה יכירו כלי אמנותי האפשר ביטוי עצמי, הבעה רגשית ורפלקציה פנימית. הסדנה תועבר על ידי תרפיסטית באומנות ומנחת קבוצות מוסמכת.

במהלך המפגשים ישתפו ויציפו התלמידים והתלמידות תחושות וחוויות מתקופת הקורונה והלחימה ויעבדו אותן באמצעות כלים אמנותיים מעולם והיצירה.

במפגשים יעסקו בשאלה מהו דו קיום ביפו עבורם, באמצעות ציור ושיח. בהמשך יעמיקו בנושא ומתוכו ייצרו סלוגן שיהווה חלק מיצירת הגרפיטי, וכמו כן יתכננו ויעצבו יחד את היצירה כולה. במפגש האחרון יוציאו אותה לפועל על קיר מרכזי בבית הספר.

לבסוף תוצג היצירה בפני הורי, תלמידי והנהלת בית הספר.

במבט קדימה

יוזמת "לצייר את זה" היא יריית הפתיחה במהלך שעיקרו יצירת קבוצת אמנות חברתית בית ספרית, רב שכבתית, שתפעל דרך קבע ותהפוך לחלק מהDNA הבית ספרי, באמצעות רכזת החינוך החברתי.

שאיפת הצוות היא שהתלמידים שיעברו את התהליך השנה יהוו "שגרירי אמנות וגרפיטי חברתי" בשנה״ל הבאה, ויהוו הגרעין לייסוד הקבוצה שתפעל באופן שוטף.