יוזמות בולטות

לוקחים אחריות

שיקום תחושת שייכות לבית הספר באמצעות האצלת אחריות לתלמידים

מקיף ג'וליס, ג'וליס

איך גורמים לתלמידים שאיבדו עניין בלימודים, לקחת אחריות? נותנים להם אחריות. צוות מקיף ג'ולס מצא דרך נפלאה לשלב בין הצורך לשפר ולהתאים את המרחב הפיזי של בית הספר לצרכי התלמידים, לבין הצורך לחזק את תחושת השייכות של התלמידים לבית הספר, ובכך להשיב ולחזק את המוטיבציה שלהם ללמידה.

הצורך לפתרון

כמו צוותים חינוכיים רבים בארץ ובעולם, גם צוות מקיף ג'וליס התפנה להתמודד עם ההשלכות הרגשיות חברתיות שיצרה "שנת הזום" ושהשפיעה באופן ישיר על המוכוונות ותוצאות הלמידה של התלמידים. יחד עם הקשיים הרגשיים ה"רגילים", שמתמודדים עמם צוותים חינוכיים בעקבות הקורונה, צוות בית הספר שמע וקיבל תלונות מצד התלמידים בכל הנוגע לניראות הפיזית ולעובדה שהם לא מוצאים לעצמם מקום, בכל מובן, במרחב. הצוות שילב בין הצרכים, ויצר מהלך משותף של היגוי, תכנון, ביצוע ולאחר מכן תפעול של מרחבים שמיועדים לשמש את התלמידים, לצרכים השונים, ובכך לגרום להם להרגיש שייכים לבבית הספר.

על היוזמה בתכל׳ס

תלמידי שכבת ח' יפתחו וייקחו אחריות על מרחבים בבית הספר, כאשר הפיתוח ייעשה בעבודת היגוי ויצירה משותפת. המרחבים שנבחרו לפיתוח במסגרת היוזמה נבחרו ונהגו במשותף עם תלמידי שכבת ח' והצוות החינוכי: חדר משחקים, קולנוע, פינת הרגעה, קפה של בוקר.

במבט קדימה

עצם קיום היוזמה השנה מייצרת מציאות – חדר המשחקים, התשתית לקולנוע ולמרחב ההרגעה/משחק, וכמו כן הסדירויות שמייצרות היוזמה ומערכות היחסים שצפויות להיבנות דרכן בין תלמידים למורים ובין תלמידים לתלמידים, שבמידה ויוכיחו עצמן כמועילות, יימשכו ואף יורחבו ויועמקו, בשנה הבאה.