יוזמות בולטות

יוצאים מפרופורציה – חוזרים לשגרה

מרחבים, קרית יערים

כשצוות חינוכי עם מעוף מבין שצריך לעשות מהלך בומבסטי שיעשה סדר בבלגן שיצרה שנת הקורונה, נוצרת חגיגת למידה ויצירה בית ספרית, שיוצרים בה יחד, איך לא – משחקי ענק.

הצורך לפתרון

בית ספר מרחבים בקרית ענבים הוא בית ספר לילדים מחוננים, שנותן מענה לתלמידיו בתחום האינטלקטואלי, אך לא פחות מכך בתחומים החברתיים והרגשיים. לאחר שנה של למידה מרחוק, ניכר כי התחומים החברתיים, הרגשיים ולעתים גם הנפשיים הם אלה שנפגעו יותר מכל וכי מערכות היחסים ותחושת השייכות ניזוקו. צוות בית הספר ביקש לייצר פעולה שתיצור תחושת שייכות בקרב תלמידי שכבת ו' וכמו כן תחבר אותם להווייה הבית ספרית, תחזק את תחושת השייכות של התלמידים הוותיקים בינם לבין עצמם, בינם לבין צוות המורים ולמקום, ולבסוף תתן במה לתהליך הפרידה של שכבת ט', שמסיימת את דרכה בבית הספר.

על היוזמה בתכל׳ס

הצוות החליט לעשות את מה שהם הכי אוהבים – ללמוד וליצור יחד באופן יצירתי ופרוע, ופיתחו יום שיא ארוך סביב הנושא "פרופורציות". במהלך היום בונים התלמידים משחקי ענק שיישארו בבית הספר. במסגרת יום השיא, יתקיימו סדנאות, פעילויות ושיעורים, שיכללו שותפות של הורים, צוות ותלמידים. עבור חלק מהפעילויות מתקיימת לקראת יום השיא הכנה של שיעור אחד או שניים.

במבט קדימה

לצד הזמן והמרחב לעבוד, ליצור ולהיות יחד במשותף בסביבה ובחוויה לא שגרתית, משאירה היוזמה "מתנה" לבית הספר שהתלמידים יהיו שמחים וגאים בה – משחקי חוץ גדולים, שייצרו יחד. בנוסף, בנית יום השיא והעבודה עליה תאפשר חילוץ פרקטיקות שישמשו גם בעתיד – שותפות צוות, שותפות תלמידים, חיבור בין למידה אקדמית ללמידה חברתית רגשית ועוד.