יוזמות בולטות

יוצאים החוצה!

מתחברים פנימה: חוויה, המשגה, ויישום של הקשבה ואמפתיה בחינוך.

בית ספר בן גוריון, כפר סבא

בית ספר הבין שכדי לשקם את הריסות הקורונה, יש לשים בראש סדר העדיפויות אקלים בית ספרי מיטבי המעודד אמפתיה, הקשבה ותקשורת בין אישית. ואיפה הכי הגיוני לעשות את זה – אם לא בטבע? היוזמה מעניקה מענה משמעותי לתלמידים ולצוות המקצועי, החינוכי והרגשי כמרחב לימודי 'אחר'.

הצורך לפתרון

שנה ויותר של ישיבה מול מסכי מחשב בתוך הבית, ללא רצף של למידה, בלי מפגשים רציפים עם קבוצת השווים, נותנת את אותותיהם באופן חד וברור על התלמידים, הן מבחינה רגשית, חברתית ולימודית. הצורך לטפח מיומנויות חברתיות של תשומת לב, קשב והתבוננות פנימית וחיצונית, המובילה לאמפתיה בקהילת בית הספר הפך לצורך שעומד בראש סדרי העדיפויות. ומה יותר הגיוני, אחרי שנה של ישיבה מול המסך בבית – לעשות את זה במרחב מאט ומרפא – בטבע.

על היוזמה בתכל׳ס

תלמידי שכבת ה' יחולקו לקבוצות וישתתפו בארבע סדנאות ODT שסובבות סביב המושג "אמפתיה".

שלוש הסדנאות הראשונות עוסקות ברכישת מיומנויות שנוגעות לאמפתיה, באמצעות חווייות אישיות שהן הדרך ללמידה הטובה ביותר.

את הסדנה הרביעית "יצלחו" הקבוצות השונות, רק באמצעות יישום המיומנויות שרכשו במפגשים הקודמים.

במבט קדימה

צוות בית הספר מקווה שהיוזמה תניע שיקום של חלק מההשלכות הרגשיות-חברתיות שזימן משבר הקורונה, ותייצר תמונת מציאות רצויה, בה תלמידים בעלי ערך עצמי נמוך ידווחו על עלייה בחוסן הרגשי ותחושת העצמה אישית, תלמידים בעלי קשיים חברתיים יעידו על חיזוק מערכות יחסים עם תלמיד/ה אחד/ת לפחות, תלמידי הכיתה ייצפו יחד בהפסקות ויעידו על תחושת שייכות לכיתה, לשכבה ולבית הספר.

במבט קדימה, הציפיה היא שהתלמידים שייקחו חלק ביוזמה, ישגררו חוויות אישיות ממנו לשכבות אחרות, ויעורר בשלות והכנת הקרקע לתהליכים דומים בשכבות אחרות, בשנה הבאה.