בשלב הראשון, בשיעורים פרטניים יערכו שיחות אישיות עם התלמידים לבחירת תוכן מסקרן שיבחרו להעמיק בו. התלמידים יכינו עיצוב רישומי של היצירה אותה ירצו לבטא בתמיכה והדרכה של צוות המורים המשתתף ביוזמה.
לאחר מכן יחולקו התלמידים המשתתפים ביוזמה לקבוצות קטנות, כאשר לכל קבוצה מורה שתלווה אותה מתחילת התהליך ועד סופו. תהליך היצירה ילווה במשימות חקר אודות הנושא בו בחרו להתמקד, וכמו כן, יתקיים יום מרוכז בו ייצאו התלמידים לסיור במוזיאון, וישתתפו בסדנה עם אמן.
צוות בית הספר תולה תקוותיו בכך שהמהלך יוריד באופן משמעותי את אחוז הנשירה הסמויה של התלמידים בבית הספר, יחבר את הלומדים את הלמידה ויחזק את מערכת היחסים בין התלמידים וביניהם לצוות החינוכי.
כמו כן, שואף הצוות לפתח מודל עבודה שמחבר בין אמנות, שיח, מפגש ותכנית לימודים דיסציפלינרית. על בסיס התהליך והלקחים שיופקו ממנו, שואף הצוות לקדם פרויקט דומה שיכנס לתכנית הלמידה של הכיתה, וכיתות נוספות, בשנה הבאה.