צוות המחנכים ומספר מורים מקצועיים עובר הכשרה אינטנסיטיבית וממוקדות בנושאים של מיומנויות רגשיות וחברתיות. כשסל הכלים הזה באמתחתו, ייגש הצוות לבנות מערכי שיעור ייחודיים שמטרתם תרגול מיומנויות רגשיות חברתיות.תכני המערכים ייסובו סביב מספר מדרשים ואגדות חז"ל.
המערכים יאפשרו שיח על הסוגיות, התבוננות מעמיקה, חילוץ המיומנויות ותרגול שלהם.
במהלך חודש יוני יתקיים יום למידה חגיגי בית ספרי. כל כיתה בשכבה תלמד באופן אישי וקבוצתי סוגיות בעזרת הרב מחנך ומורה המקצועי.
בכל כיתה יהיה סבב מנחים וכל כיתה תדון באותו היום בשתי סוגיות. הורי התלמידים שירצו בכך, יוזמנו להגיע להשתתף בחגיגת הלמידה.
לבד מהעובדה שהשימוש במדרשים ככלי לפיתוח ועבודה על מיומנויות רגשיות חברתיות, הוא מיוחד ומרגש כשלעצמו, צוות בית הספר מוכוון מטרה ומקווה להשיג את מטרותיו באמצעות המהלך. לאחר חגיגת הלימוד הבית ספרית יתקיים תהליך של רפלקציה בקרב התלמידים והצוות, שבעקבותיו התלמידים יפנימו את אותן המיומנויות ויעלו רעיונות מה לעשות איתן.
הצוות מקווה לראות את תוצאות המהלך בהפסקות, באיסוף עדויות משימוש במיומנויות שנלמדו בקרב התלמידים.
מעבר לכך, מקווה צוות בית הספר שהמהלך הוא רק יריית הפתיחה להטמעת בית מדרש חברתי בשנים הבאות בלב העשייה הבית ספרית.
על בסיס היוזמה, יקדם הצוות פרויקט לימוד מדרשים והבנה של מיומנויות חברתיות ורגשיות דרכם, שייכנס לתוכנית הלמידה של החטיבה בשנה הבאה.