התהליך הינו תהליך ממוקד ומוכוון מטרה, הכולל חמישה שלבים.
תחילה מתקיים הכנה של הצוות החינוכי והתלמידים, לקראת יום היצירה.
במקביל, מפורסם התהליך והיום להורי התלמידים – אשרו יזכו לקחת חלק כמתבוננים-שותפים בשלבי הצגת העבודות.
יום השיא, הלוא הוא יום היצירה, מונחה ומובל על ידי האמן חנוך פיבן – המתמחה ביצירת דיוקנאות באמצעות חומרים וחפצים שונים. היום ייחתם בשיח וברפלקציה בקבוצות קטנות.
השלב האחרון, שיתקיים לאחר יום היצירה, יכלול עיבוד בקבוצות קטנות, בו ייקחו חלק מחנכות, יועצות וצוות הכלה.
על בסיס הפעילות, העיבוד והפקות הלקחים ממנה, תיבנה תוכנית מעברים לתשע"ב הכוללת פעילות דומה, במבט תהליכי.
צוות היוזמה הגדיר לעצמו תוצאות רצויות כבר לשנה הנוכחית: