ניתן להגיש עד ה-21 באוקטובר 2021.
צוותי חינוך של בתי ספר בגילאי ה'-י' אשר תלמידיהם לא למדו באופן רציף בבתי הספר במהלך תקופת הקורונה ומבקשים לחזק את התחום החברתי-רגשי במהלך תשפ"ב, מוזמנים להגיש בטופס המרכזי הנמצא באתר. שותפות של תלמידות ותלמידים בחשיבה והגשה היא מבורכת.
ההצעות יבדקו על פי סדר הגעתן, לכן אנו ממליצים להגיש את הפתרונות שלכן/ם בהקדם! אנחנו נקרא את כל הבקשות, אך הגשה מוקדמת תאפשר לנו להעמיק בהצעה ותגדיל את הסיכויים שלכם להתקבל לתוכנית. ההודעה על דחיה/קבלה תגיע בכתובת הדוא"ל של מוביל היוזמה כפי שהוזן בטופס ההגשה.
צוות הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות המומחה במיון יוזמות חינוכיות בפריסה ארצית, בליווי של ועדה מייעצת מקצועית ויזמים בוגרים, קורא את כל הבקשות ומקבל החלטות.
- מענה מקצועי אשר עונה על הצורך המוגדר שנבחר.
- תוכן חינוכי-פדגוגי ראוי ומקצועי.
- ישימות – יוזמה בעלת היתכנות לפעול היטב במהלך תשפ"ב.
- פוטנציאל המשכיות – יוזמה אשר תהווה התנסות/התנעה/חלק מתהליך שימשך יותר משנה אחת.
- צוות – התייחסות למקומו של הצוות כלומד ומתפתח, כולל הכשרת צוות בתחום הנבחר.
- חדשנות יחסית, בהתאם למאפייני המסגרת החינוכית.
- הורים – התייחסות למקומם של ההורים במסגרת הפתרון המוצע.
- שוויון הזדמנויות וייצוג למסגרות חינוכיות מגוונות.
עם ההודעה על קבלה, תוזמנו לתכנית ליווי מקצועית, הכוללת שלושה מיטאפים קבוצתיים, סיור למידה, משימות פיתוח וליווי פרטני. ההשתתפות בהן חובה לצוות מוביל היוזמה שהתקבלה.
המענק מיועד אך ורק לפיתוח ויישום היוזמה שתתקיים בשנת הלימודים תשפ"ב בבית הספר.
סעיפי המימון גמישים, חשוב לנו לסייע לכם (הצטיידות, סדנה חיצונית, מומחי תוכן וכו'), והם יאושרו לאחר שליחת תכנית העבודה ויועברו בשתי פעימות.
יש להעביר קבלות על מימוש המענק עד תאריך שיוגדר בכתב ההתחייבות לקרן לעידוד יוזמות חינוכיות, בפורמט מסודר שתקבלו.
על היוזמה להתפתח ולצאת לפועל במהלך שנת הלימודים תשפ"ב.
אנו שואפים לפרסם יוזמות בולטות. לשם כך עליכם לתעד את הפעולות שלכם ולהעביר חומרים מאושרים לפרסום בערוצי המדיה השונים. אנו נעשה מאמץ לשלב את היוזמות שלכם ולתת במה לעשיה שלכם כדרך לעורר השראה ולמידה גם בקרב צוותים נוספים בארץ.
כן. בעמוד הבית תוכלו למצוא כפתור לטופס הגשת פתרון למי שאינו חלק מצוות חינוכי פעיל. בטופס זה תוכלו להציע רעיונות. רעיונות שיימצאו מתאימים יועברו לבתי ספר שמחפשים רעיונות, כמובן דרך חיבור של מגיש הפתרון אל הצוות החינוכי הרלוונטי.
כן. הפעולות היזומות בתכנית הן כאלה שמפותחות ומיושמות במסגרת בית הספר, על ידי צוות חינוכי אורגני של בית הספר.
בהחלט. ניתן לשלב שותפים מקהילת ההורים וכל ארגון או אדם אחר. ניתן לשלב אנשי מקצוע חיצוניים.
אנחנו מזמינים אתכם לחשוב באופן מקורי ויצירתי ולפרוץ את המובן מאליו.
אנו מעודדים יזמות ושותפות תלמידים. את היוזמה יגיש צוות חינוכי, אך ניתן וכדאי לשלב בצוות תלמידים ותלמידות כחלק מצוות מוביל היוזמה המוצג בטופס וישתתף בתכנית הליווי.
במהלך שנת הלימודים נבחן יוזמות שבלטו והמשיכו לפעול, כמו גם יזמים שבלטו ביכולות, מוטיבציה ועשיה יזמית בתחום ה-SEL. יזם.ת שמעוניין ומסוגל להתפתח כסוכן שינוי, שימשיך ויבנה את היוזמה מעבר לתכנית הנוכחית, וכן יפרוץ עמה את גבולות בית הספר;
יזם.ת שירצה ויוכל להוביל קהילת יזמים חינוכיים בתחום ה-SEL במסגרת פלטפורמות שונות של הקרן ושמפתח יוזמה שטמון בה בסיס לשינוי תפיסה, כלומר כזו שמכילה מנגנון, רכיב או פרקטיקה משמעותית חדשנית – עשויים לזכות בפרס אישי לקידום היוזמה ובליווי מקצועי.
יוזמות נבחרות יוצגו בפני סמנכ"ל בכיר במשרד החינוך, מנהל מינהל עובדי הוראה, מר איל רם ויזכו להמשך ליווי פיתוח והפצת היוזמה. בנוסף, יוכלו להשתלב במסלולי הפיתוח וברשת מחוללי החדשנות של אגף מו"פ, ניסויים ויוזמות במשרד החינוך. כמו כן, יוזמות נוספות יוכלו להשתלב במערך הבוגרים של הקרן דרך תכניות יזמות שונות.